Rogi sygnałowe

Emisja sygnałów dźwiękowych w niepewnych warunkach pogodowych, takich jak mgła i intensywne opady, jest określona i uregulowana prawnie dla żeglugi. Istnieją również przepisy dotyczące łodzi w żegludze rekreacyjnej, które muszą być wyposażone w urządzenie do sygnalizacji dźwiękowej, które może być używane bezpośrednio w warunkach ograniczonej widoczności. Zgodnie z Międzynarodowymi Przepisami o Zapobieganiu Zderzeniom (COLREG) i Przepisami o Ruchu Morskim, każdy statek jest zobowiązany do ostrzegania żeglugi za pomocą sygnałów dźwiękowych w przypadku ograniczonej widoczności i informowania jej o określonych manewrach.

Czym różnią się dźwięki klaksonów

Sygnały dźwiękowe są emitowane za pomocą gongu, dzwonu lub gwizdka, przy czym termin gwizdek obejmuje również tak zwane rogi sygnalizacyjne i rogi przeciwmgielne o niskim dźwięku. W zależności od wielkości statku wymagane są różne częstotliwości, tak aby długość statku można było również wywnioskować z dźwięku klaksonu statku. W przypadku zmian kursu, niezdolności do manewrowania, manewrów wyprzedzania i kotwiczenia, COLREG zalecają sygnały dźwiękowe, które składają się z krótkich i długich tonów nadawanych w określonych odstępach czasu. Długi sygnał trwa od 4 do 6 sekund, a krótki około jednej sekundy. Federalna Agencja Morska i Hydrograficzna (BSH) reguluje wydawanie zezwoleń na systemy sygnalizacji dźwiękowej na statkach.

Przepisy dotyczące klaksonów sygnalizacyjnych i klaksonów okrętowych

Statki uprawnione do pływania pod niemiecką banderą mogą używać wyłącznie urządzeń sygnalizacyjnych zgodnych z przepisami COLREG i posiadających homologację typu. Statki powyżej 12 metrów muszą być wyposażone w zatwierdzony gwizdek. W przypadku pojazdów poniżej 12 metrów wystarczające jest urządzenie, za pomocą którego możliwy jest silny sygnał dźwiękowy. Klasyczny mosiężny klakson sygnałowy musi być dmuchany przez kierowcę; klakson sygnałowy ze sprężonym powietrzem jest nieco wygodniejszy. Wymienny wkład powinien być jednak wypełniony niepalnym gazem pędnym.

Które klaksony są odpowiednie dla poszczególnych łodzi i statków?

Przenośne klaksony są również idealne do użytku w regatach i na pontonach. Klaksony elektryczne są przeznaczone do stałego montażu na pokładzie. Jako klakson elektryczny lub podwójny klakson są one podłączone do pokładowego źródła zasilania 12 V. Elektroniczny klakson okrętowy jako system podwójnego klaksonu wytwarza wysokie i niskie tony, co zapewnia szczególnie dobrą słyszalność i duży zasięg dźwięku. Jednak materiał i konstrukcja elektrycznego klaksonu okrętowego powinny być zdatne do żeglugi. Chromowany mosiądz lub stal nierdzewna są wystarczająco odporne na słoną wodę, a okablowanie elektryczne musi być solidnie zabezpieczone. Solidna konstrukcja elektromagnetyczna zapewnia niezawodność w sytuacjach awaryjnych. Sklep internetowy Compass w Compass24 oferuje pierwszorzędną jakość i różne wzory klaksonów sygnalizacyjnych do sportów wodnych.

Ostatnio oglądane produkty