Bloki

Top-Seller
-5%
Pozioma aluminiowa szekla blokująca
Od 519,95 zł 549,95 zł
-19%
57 mm bloki Carbo Ratchmaric z zaciskiem
Od 1 049,95 zł 1 299,95 zł
-39%
Łożysko ślizgowe TyeTec Snatchblock
Od 769,95 zł 1 269,95 zł
-0%
Pojedyncza blokada zatrzaskowa
Od 769,95 zł 770,00 zł
-5%
Szekla bloku skrzypiec
Od 409,95 zł 429,95 zł
-5%
Kołki bloku skrzypiec
Od 199,95 zł 209,95 zł
-5%
Pojedynczy blok obrotowy UB
Od 409,95 zł 429,95 zł
-5%
Szekla zatrzaskowa bloku skrzypiec
Od 409,95 zł 429,95 zł
-5%
Potrójny blok obrotowy rozmiar 0
Od 409,95 zł 429,95 zł
-13%
57 mm blok Padeye
Od 459,95 zł 529,95 zł
-5%
Podwójny blok szekli UB
Od 409,95 zł 429,95 zł
-5%
Barton Stand-Up Block z zaciskiem
Od 519,95 zł 549,95 zł
-5%
Prosty blok stojący KL
Od 409,95 zł 429,95 zł
-22%
Potrójna grzechotka 40 mm, H 2619
Od 1 159,95 zł 1 489,95 zł
-16%
Klocki Carbo Flip-Flop 75 mm
Od 1 269,95 zł 1 519,95 zł
-5%
Blok skrzypiec UB
Od 519,95 zł 549,95 zł
199,95 zł
-5%
Podwójna blokada szekli
Od 349,95 zł 369,95 zł
-3%
Potrójny blok obrotowy UB o rozmiarze 0

Koła pasowe są zamontowane na pokładzie, aby przekierować liny do kokpitu lub kabestanów w celu łatwiejszej obsługi. Zwłaszcza fały wychodzące z masztu są prowadzone przez pokład do kokpitu lub do sternika za pomocą kół pasowych u stóp masztu, dzięki czemu liny mogą być również obsługiwane z kokpitu przez niewielką załogę. Ważne jest, aby koła pasowe były prawidłowo zwymiarowane, konstrukcja była stabilna, a łożyska pracowały płynnie nawet pod obciążeniem. Dobre łożyska kół pasowych zmniejszają tarcie, oszczędzają energię i chronią liny. Niska waga kół pasowych przy maksymalnej wydajności jest szczególnym kryterium dla jachtów regatowych.

Jeśli kilka kół pasowych odchylających jest zamontowanych obok siebie lub jedno na drugim, konstrukcja powinna być dostosowana do możliwych krzywizn pokładu. Zapobiega to wyciekom przez otwory na śruby i zniekształceniom, które mogłyby sprawić, że koła pasowe pracowałyby mniej płynnie. Zminimalizowane wymiary krążków zwrotnych sprawiają, że są one łatwe w użyciu na pokładzie, nawet na mniejszych jachtach. Compass24 oferuje koła pasowe i bloki kół pasowych do żaglówek i jachtów w różnych wzorach i rozmiarach. Bloki do drutu i lin są niezbędne do obsługi całego takielunku jachtu. Stosowane są gładko pracujące bloki z łożyskami kulkowymi i wytrzymałe bloki z łożyskami ślizgowymi wykonane z różnych materiałów.

Łożyska kulkowe ze stali nierdzewnej są używane do większych obciążeń, plastikowe łożyska kulkowe do cieńszych arkuszy i fałów sprawiają, że blok jest lżejszy. Części boczne bloków jachtowych są również wykonane z odpornego na promieniowanie UV tworzywa sztucznego lub stali nierdzewnej. W zależności od zastosowania jako blok szotów grota, blok sztaksla, blok genuy i blok spinakera, do wyboru są krążki i rolki z tworzywa sztucznego lub stali nierdzewnej. Krążki ze stali nierdzewnej prawie się nie kurczą i są bardzo sprężyste. Bloki szotowe są zaprojektowane jako bloki z pojedynczym dyskiem, bloki z podwójnym dyskiem i bloki z potrójnym dyskiem, w zależności od powierzchni żagla, z odpowiednią redukcją siły jak w przypadku bloków rolkowych.

Bloki zapadkowe są używane do szybkiego i łatwego trymowania żagli. Obciążenie zrywające i obciążenie robocze bloków są kryteriami wyboru odpowiedniego bloku na jachtach żaglowych, oprócz grubości takielunku. Obciążenie bloków zależy od powierzchni żagla, rozmiaru i wagi jachtu, a także jego przeznaczenia. Na przykład na jachtach regatowych koła pasowe i bloki poddawane są znacznie większym obciążeniom. Wyposażenie pokładowe z blokami obejmuje krętliki, szekle, knagi szotowe i knagi krzywkowe. Sklep internetowy Compas oferuje szeroką gamę bloków jachtowych i żaglowych, kół pasowych i zacisków do wszystkich lin na pokładzie.

Ostatnio oglądane produkty