Kierownice

Top-Seller
-4%
Kierownica UF V33 Ø342 mm
239,95 zł 249,95 zł
-0%
Kierownica VS01 3 szprychy
Od 719,95 zł 720,00 zł
-5%
Kierownica Riviera
Od 369,95 zł 389,95 zł
-12%
Składana kierownica
Od 12 159,95 zł 13 789,95 zł
-5%
Kierownica UF V45 Ø280 mm
369,95 zł 389,95 zł
-4%
Kierownica UF V38 Ø350 mm
529,95 zł 549,95 zł
Od 412,95 zł
1 269,95 zł
-5%
Piasta Ultraflex X63
Od 179,95 zł 189,95 zł
-5%
Kierownica VS03 3 szprychy
Od 1 049,95 zł 1 099,95 zł
-5%
Kierownica VR01 5 szprych
Od 419,95 zł 439,95 zł
-6%
Kierownica UF V-70 350 mm
829,95 zł 879,95 zł
Od 1 264,95 zł
-5%
3-ramienna kierownica NIRO
Od 579,95 zł 609,95 zł
-4%
Kierownica UF CAPRI Ø320mm
1 319,95 zł 1 379,95 zł
-4%
Kierownica Uflex Mykonos
529,95 zł 549,95 zł
Od 824,95 zł
-5%
Piasta Ultraflex X63
Od 179,95 zł 189,95 zł
Od 824,95 zł
-4%
Kierownica Uflex Mykonos
529,95 zł 549,95 zł
Od 1 264,95 zł
-5%
3-ramienna kierownica NIRO
Od 579,95 zł 609,95 zł
Od 412,95 zł
-5%
Kierownica UF V45 Ø280 mm
369,95 zł 389,95 zł
-6%
Kierownica UF V-70 350 mm
829,95 zł 879,95 zł
1 269,95 zł
-12%
Składana kierownica
Od 12 159,95 zł 13 789,95 zł
-5%
Kierownica VS03 3 szprychy
Od 1 049,95 zł 1 099,95 zł
-5%
Kierownica Riviera
Od 369,95 zł 389,95 zł
-6%
Kierownica UF V32 Ø335mm
289,95 zł 309,95 zł
-4%
Kierownica UF CAPRI Ø320mm
1 319,95 zł 1 379,95 zł
-4%
Kierownica UF V38 Ø350 mm
529,95 zł 549,95 zł

Dobre koło sterowe to nie tylko kwestia wyglądu, ale także jakości. Prawie żadna inna część statku nie jest używana tak intensywnie jak koło sterowe, czy to na motorówkach, jachtach żaglowych, czy nawet większych statkach. Koła sterowe są wykonane z różnych materiałów. Jeśli decydującym kryterium jest waga, dobrym wyborem będzie lekka kierownica aluminiowa. Powinna być ona wykonana z wysokiej jakości stopu odpornego na działanie wody morskiej. Koła sterowe ze stali nierdzewnej są przeważnie stosowane na jachtach żaglowych, ponieważ są bardzo wytrzymałe i odporne na korozję. Konstrukcja szprych jako połączenia między pierścieniem a piastą musi być bardzo stabilna. Kierownica musi być również w stanie wytrzymać siły rozciągające i ściskające.

Tworzywo sztuczne jest materiałem wybieranym w przypadku mniejszych pontonów i łodzi motorowych. Bardzo lekkie kierownice nie obciążają wagi łodzi ani mechanizmu sterowego. Małe koło ręczne, często z obrotowym uchwytem, jest używane do sterowania małymi motorówkami lub żaglówkami motorowymi. Obrotowy uchwyt umożliwia bardzo szybkie obracanie kołem jedną ręką i odpowiednie przesuwanie steru. Sterowanie za pomocą rumpla jest znacznie bardziej bezpośrednie niż za pomocą koła sterowego, ale wymaga znacznie więcej wysiłku od sternika. Dlatego też na większych jachtach stosuje się również boje na rumplu, aby zmniejszyć siłę.

Klasyczne koła sterowe wykonane z mahoniu lub drewna tekowego można znaleźć nie tylko na tradycyjnych jachtach żaglowych, ale także na starszych jachtach motorowych. Drewniane koła sterowe dostępne są w wersji z pierścieniem lub z samymi szprychami. Odpowiednia średnica koła sterowego zależy od wielu czynników. Im mniejsza średnica, tym więcej obrotów i wysiłku potrzeba. W rezultacie zbyt małe koła sterowe nie zapewniają optymalnego przenoszenia mocy, zwłaszcza na jachtach żaglowych, a sterowanie nimi staje się męczące. Bardzo małe kierownice utrudniają również płynne sterowanie łodziami motorowymi z silnikami zaburtowymi.

Przyczepność i wyczucie kierownicy zależy od średnicy pierścienia i powłoki. W przypadku solidnej osłony wykonanej z odpornej na słoną wodę skóry lub tworzywa sztucznego, dłonie nie będą się ślizgać, a osłona będzie cieplejsza niż czyste drewno lub metal. Kierownice są zwykle dostarczane ze standardowym stożkiem, ale w przypadku niektórych układów kierowniczych należy go zmniejszyć. Piasta kierownicy musi dokładnie pasować do mocowania pod względem średnicy i uzębienia, aby zapobiec luzom i uszkodzeniom. compass24 oferuje duży wybór kierownic i akcesoriów do kierownic.

Ostatnio oglądane produkty