Stery strumieniowe

Top-Seller
-4%
Tunel dla dziobowego steru strumieniowego
Od 2 529,95 zł 2 639,95 zł
-2%
Dziobowy ster strumieniowy Vetus
Od 6 599,95 zł 6 709,95 zł
Od 109,95 zł
-20%
Zestaw szybkiego steru strumieniowego
Od 6 049,95 zł 7 534,95 zł
-8%
Szybki dodatkowy bezpiecznik 225A
Od 119,95 zł 129,95 zł
Od 109,95 zł
-20%
Zestaw szybkiego steru strumieniowego
Od 6 049,95 zł 7 534,95 zł
-8%
Szybki dodatkowy bezpiecznik 225A
Od 119,95 zł 129,95 zł
-2%
Dziobowy ster strumieniowy Vetus
Od 6 599,95 zł 6 709,95 zł
-4%
Tunel dla dziobowego steru strumieniowego
Od 2 529,95 zł 2 639,95 zł

Manewrowość jest poważnie ograniczona podczas cumowania i odpływania, zwłaszcza przy bocznym wietrze i gdy łódź jest nieruchoma. Jachty żaglowe i motorówki z tylko jedną śrubą napędową mają tendencję do bardzo szybkiego dryfowania i utraty kontroli nad łodzią. Dzięki mocnemu dziobowemu sterowi strumieniowemu można przesunąć dziób na lewą lub prawą burtę, zatrzymać tendencję do skręcania i znacznie lepiej sterować łodzią do przodu lub do tyłu. W wąskich portach i cumowiskach, do których trudno się zbliżyć, dziobowy ster strumieniowy zwiększa również zdolność do skręcania w ograniczonych przestrzeniach.

Aby kupić odpowiedni ster strumieniowy, należy wiedzieć, który ster strumieniowy jest odpowiedni dla danej łodzi. Wymagana moc dziobowego steru strumieniowego zależy od długości, masy i typu jachtu. Łodzie motorowe bez głębokiej burty są łatwiejsze do poruszania się po wodzie niż jachty żaglowe z głębokim balastem kilowym. Wymiary montażowe dziobowego steru strumieniowego zależą od kształtu i dostępnej przestrzeni na pokładzie dziobowym. Optymalny ciąg dziobowych sterów strumieniowych można osiągnąć tylko wtedy, gdy napęd pomocniczy działa na odpowiedniej głębokości wody i w odpowiedniej pozycji w kadłubie. Aby to osiągnąć, należy zagwarantować wystarczającą pojemność akumulatora dla elektrycznych pędników dziobowych.

Potężne silniki elektryczne pędników dziobowych charakteryzują się stosunkowo wysokim zużyciem energii i zwykle trzeba dla nich zainstalować oddzielny akumulator. Oznacza to, że alternator silnika głównego musi również zapewniać szybkie i wystarczające ładowanie akumulatora. Zwłaszcza w przypadku długich linii zasilających, przekroje kabli muszą być obliczone w taki sposób, aby nie powstawał zbyt duży opór ani kable nie nagrzewały się zbytnio z powodu przeciążenia. Podczas modernizacji dziobowego steru strumieniowego zawsze instalowane jest zabezpieczenie przed przeciążeniem lub zabezpieczenie termiczne z odpowiednimi bezpiecznikami. Tunele dziobowego steru strumieniowego lub rury dziobowego steru strumieniowego są dostępne w różnych długościach, średnicach i wykonane z różnych materiałów.

Najpopularniejsze są tunele wykonane z GRP, które są laminowane w wyciętym otworze kadłuba w dziobówce. Hydrodynamicznie uformowana sekcja podwodna redukuje turbulencje, które mogłyby zmniejszyć potencjał prędkości jachtu. Rozkładane dziobowe stery strumieniowe są technicznie nieco bardziej skomplikowane, ale po złożeniu płynnie zamykają zewnętrzną powłokę. Oznacza to, że podczas normalnej żeglugi nie występują żadne turbulencje, a śruba napędowa pozostaje chroniona. Dziobowe stery strumieniowe są obsługiwane za pomocą przełączników kołyskowych lub joysticków na kolumnie sterującej; dla standardowych paneli dostępne są gotowe kable połączeniowe. Wydajne dziobowe stery strumieniowe z zaawansowaną technologią napędową i akcesoriami, takimi jak kable i śruby napędowe, są dostępne w sklepie internetowym Compass24.

Ostatnio oglądane produkty