Bloki

Top-Seller
-5%
Pozioma aluminiowa szekla blokująca
Od 519,95 zł 549,95 zł
-3%
57 mm bloki Carbo Ratchmaric z zaciskiem
Od 1 249,95 zł 1 294,95 zł
-6%
Szekla bloku skrzypiec
Od 404,95 zł 429,95 zł
-6%
Pojedynczy blok obrotowy UB
Od 404,95 zł 429,95 zł
-6%
Szekla zatrzaskowa bloku skrzypiec
Od 404,95 zł 429,95 zł
-6%
Potrójny blok obrotowy rozmiar 0
Od 404,95 zł 429,95 zł
-6%
57 mm blok Padeye
Od 474,95 zł 504,95 zł
-6%
Podwójny blok szekli UB
Od 404,95 zł 429,95 zł
-5%
Pojedyncza blokada zatrzaskowa UB
Od 519,95 zł 549,95 zł
Warianty 129,95 zł
339,95 zł
-6%
Prosty blok stojący KL
Od 404,95 zł 429,95 zł
-4%
Klocki Carbo Flip-Flop 75 mm
Od 1 449,95 zł 1 514,95 zł
-5%
Blok skrzypiec UB
Od 519,95 zł 549,95 zł
Warianty 129,95 zł
199,95 zł
194,95 zł
-5%
Potrójny blok obrotowy UB o rozmiarze 0
-5%
Bloki odchylające 57 mm SS z zatyczką
Od 1 349,95 zł 1 414,95 zł

Bloki – Precyzyjne rolki nawigacyjne dla efektywnego żeglowania

Koła pasowe są zamontowane na pokładzie, aby przekierować liny do kokpitu lub kabestanów w celu łatwiejszej obsługi. Zwłaszcza fały wychodzące z masztu są prowadzone przez pokład do kokpitu lub do sternika za pomocą kół pasowych u stóp masztu, dzięki czemu liny mogą być również obsługiwane z kokpitu przez niewielką załogę. Ważne jest, aby koła pasowe były prawidłowo zwymiarowane, konstrukcja była stabilna, a łożyska pracowały płynnie nawet pod obciążeniem. Dobre łożyska kół pasowych zmniejszają tarcie, oszczędzają energię i chronią liny. Niska waga kół pasowych przy maksymalnej wydajności jest szczególnym kryterium dla jachtów regatowych.

Funkcje i zalety bloków

Jeśli kilka kół pasowych odchylających jest zamontowanych obok siebie lub jedno na drugim, konstrukcja powinna być dostosowana do możliwych krzywizn pokładu. Zapobiega to wyciekom przez otwory na śruby i zniekształceniom, które mogłyby sprawić, że koła pasowe pracowałyby mniej płynnie. Zminimalizowane wymiary krążków zwrotnych sprawiają, że są one łatwe w użyciu na pokładzie, nawet na mniejszych jachtach. Compass24 oferuje koła pasowe i bloki kół pasowych do żaglówek i jachtów w różnych wzorach i rozmiarach. Bloki do drutu i lin są niezbędne do obsługi całego takielunku jachtu. Stosowane są gładko pracujące bloki z łożyskami kulkowymi i wytrzymałe bloki z łożyskami ślizgowymi wykonane z różnych materiałów.

Łożyska kulkowe ze stali nierdzewnej są używane do większych obciążeń, plastikowe łożyska kulkowe do cieńszych arkuszy i fałów sprawiają, że blok jest lżejszy. Części boczne bloków jachtowych są również wykonane z odpornego na promieniowanie UV tworzywa sztucznego lub stali nierdzewnej. W zależności od zastosowania jako blok szotów grota, blok sztaksla, blok genuy i blok spinakera, do wyboru są krążki i rolki z tworzywa sztucznego lub stali nierdzewnej. Krążki ze stali nierdzewnej prawie się nie kurczą i są bardzo sprężyste. Bloki szotowe są zaprojektowane jako bloki z pojedynczym dyskiem, bloki z podwójnym dyskiem i bloki z potrójnym dyskiem, w zależności od powierzchni żagla, z odpowiednią redukcją siły jak w przypadku bloków rolkowych.

Dlaczego bloki są niezbędne

Bloki zapadkowe są używane do szybkiego i łatwego trymowania żagli. Obciążenie zrywające i obciążenie robocze bloków są kryteriami wyboru odpowiedniego bloku na jachtach żaglowych, oprócz grubości takielunku. Obciążenie bloków zależy od powierzchni żagla, rozmiaru i wagi jachtu, a także jego przeznaczenia. Na przykład na jachtach regatowych koła pasowe i bloki poddawane są znacznie większym obciążeniom. Wyposażenie pokładowe z blokami obejmuje krętliki, szekle, knagi szotowe i knagi krzywkowe. Sklep internetowy Compas oferuje szeroką gamę bloków jachtowych i żaglowych, kół pasowych i zacisków do wszystkich lin na pokładzie.

Ostatnio oglądane produkty