Osłony pomostowe

-13%
Odbijacz "Ponton" 2 sztuki
384,95 zł 439,95 zł

Odbijacze do łodzi

Czy chciałbyś zoptymalizować swoje stałe miejsce do cumowania łodzi za pomocą kilku wskazówek i sztuczek? Pokażemy Ci, jakie opcje są dostępne i jak można optymalnie wykorzystać odbijacze do łodzi.

Dowiedz się więcej
-8%
błotnik pontonowy
Od 181,95 zł 197,95 zł
Od 109,95 zł

Odbijacze do łodzi

Czy chciałbyś zoptymalizować swoje stałe miejsce do cumowania łodzi za pomocą kilku wskazówek i sztuczek? Pokażemy Ci, jakie opcje są dostępne i jak można optymalnie wykorzystać odbijacze do łodzi.

Dowiedz się więcej
Od 192,95 zł

W przeciwieństwie do odbijaczy do łodzi, odbijaczy do nabrzeża nie mocujesz do samej łodzi, ale do nabrzeża na brzegu. Zamontowanie ich bezpośrednio na molo ma sens na przykład wtedy, gdy mamy określone miejsce postoju dla swojej łodzi. W ten sposób chronisz zarówno łódź jak i pomost przed uszkodzeniami spowodowanymi kontaktem i tarciem podczas cumowania.

Często prawie niemożliwe jest zacumowanie bez szorowania kadłubem o nabrzeże - np. przy porywistym wietrze lub gdy przewlekamy łódź do wąskiego boksu cumowniczego. Jeśli w takich sytuacjach konieczne jest wielokrotne manewrowanie, odbojnice łodzi musiałyby być odczepione praktycznie w każdym miejscu na łodzi, aby uniknąć uszkodzenia burty i nabrzeża! Prostym i skutecznym rozwiązaniem jest wyścielenie nabrzeża odbojnicami, które są dobrze dopasowane.

Na pomostach, pontonach (dokach pływających) lub ścianach nabrzeża należy zaizolować powierzchnie, a także zazwyczaj krawędzie i narożniki. Do ścian pontonu przykręca się proste podłużne odbojnice jako odbojniki. Odbojnica PCV Tessilmare i trzy-czwarte okrągłe odbojnice pontonowe PCV podobne do rolki poduszki zapewniają ochronę na długich krawędziach. Odbojnica kątowa od Plastimo może być wygięta pod różnymi kątami do 90 stopni i chroni śródokręcie lub dziób przed wystającymi rogami przy nabrzeżu. Dobrze sprawdza się tu również wypełniony powietrzem narożny błotnik.

Przed narożnikiem nabrzeża przykręca się również 'koło dokowe', czyli okrągły, toczący się odbojnik nabrzeża. Jeśli łódź dotyka jej i ociera się o nią, to toczy się wokół siebie jak koło. W ten sposób rolowany odbojnik zapobiega otarciom i zarysowaniom kadłuba, a jednocześnie chroni narożnik doku. I na koniec: wielką zaletą odbojnic jest to, że pozostają one na nabrzeżu i nie wymagają żadnego miejsca do przechowywania na statku.

Ostatnio oglądane produkty