Oświetlenie nawigacyjne

Światła pozycyjne
Bezpieczeństwo na wodzie jest najwyższym priorytetem. Odpowiednie oświetlenie łodzi odgrywa tu kluczową rolę. Nasz przewodnik wyjaśnia wszystko, co musisz wiedzieć o znaczeniu oświetlenia nawigacyjnego.
Dowiedz się więcej
Światła pozycyjne
Bezpieczeństwo na wodzie jest najwyższym priorytetem. Odpowiednie oświetlenie łodzi odgrywa tu kluczową rolę. Nasz przewodnik wyjaśnia wszystko, co musisz wiedzieć o znaczeniu oświetlenia nawigacyjnego.
Dowiedz się więcej
Światła pozycyjne
Bezpieczeństwo na wodzie jest najwyższym priorytetem. Odpowiednie oświetlenie łodzi odgrywa tu kluczową rolę. Nasz przewodnik wyjaśnia wszystko, co musisz wiedzieć o znaczeniu oświetlenia nawigacyjnego.
Dowiedz się więcejŚwiatła pozycyjne do łodzi: Bezpieczeństwo i widoczność podczas każdej manewru
Dzięki wysokiej jakości światłom pozycyjnym do łodzi zapewniasz maksymalne bezpieczeństwo i widoczność podczas nocnej żeglugi lub trudnych warunków pogodowych. Niezależnie od tego, czy potrzebujesz lamp pozycyjnych dla statków czy kombinowanych świateł nawigacyjnych, Compass24 oferuje szeroki wybór niezawodnych rozwiązań do oświetlenia morskiego. Nasze produkty spełniają najwyższe standardy i zapewniają, że Twoja łódź jest zawsze dobrze widoczna.
Materiały i trwała konstrukcja
Nasze światła pozycyjne są wykonane z trwałych materiałów, takich jak UV-odporny plastik, stal nierdzewna i aluminium. Zastosowanie nietłukących się soczewek akrylowych zapewnia niezawodną pracę nawet w trudnych warunkach i długą żywotność.
Funkcje lamp pozycyjnych dla statków
Światła pozycyjne do łodzi pełnią kluczową rolę w poprawie bezpieczeństwa na wodzie:
- Zwiększenie widoczności: Twoja pozycja na wodzie jest dobrze widoczna w nocy i przy złej pogodzie.
- Sygnalizacja kierunku: Wyraźne sygnały świetlne wskazują kierunek ruchu Twojej łodzi.
- Unikanie kolizji: Odpowiednie oświetlenie pomaga innym jednostkom prawidłowo ocenić Twoją pozycję i kierunek.
Statki rekreacyjne, takie jak żaglówki i motorówki, podlegają międzynarodowym przepisom IMO dotyczącym świateł nawigacyjnych. Dla bezpieczeństwa żeglugi i uniknięcia kolizji, statek musi posiadać światła nawigacyjne, znane również jako latarnie nawigacyjne, w nocy i przy ograniczonej widoczności. To, które światło pozycyjne jest używane w którym miejscu na łodzi, zależy od rodzaju napędu i długości. Stosowanie świateł na jednostkach pływających regulują przepisy dotyczące zapobiegania kolizjom (KVR), a w Niemczech przepisy Seeschifffahrtsstraßen-Ordnung.
Kolory świateł nawigacyjnych to zielony na prawej burcie, czerwony na lewej burcie i biały dla światła rufowego lub światła obrysowego i światła parowca. Światło holownicze jest zamontowane na rufie, ale świeci na żółto zamiast na biało. Łodzie o długości do 7 metrów muszą posiadać tylko białą latarnię w pełnym okręgu, a od 7 metrów długości żaglówki i łodzie motorowe muszą mieć również latarnię boczną po każdej stronie statku. Statki żaglowe o długości do 20 m mogą mieć światła rufowe i boczne w jednym świetle, tak zwanej trójkolorowej latarni (zwykle zasilanej napięciem 12 V - 24 V), połączonej na maszcie. Przepisy dotyczące świateł pozycyjnych mają zastosowanie do pojazdów w ruchu. Ponadto obowiązują dalsze przepisy dotyczące prowadzenia świateł. Obejmują one w szczególności światła kotwiczne i sygnalizacyjne. Istnieją również pewne światła obrysowe dla przyczep i naczep łodzi, które muszą być zamontowane w różnych pozycjach w zależności od wielkości łodzi.
Federalna Agencja Morska i Hydrograficzna jest odpowiedzialna za testowanie i zatwierdzanie latarni morskich. Każde światło musi zostać przetestowane i zatwierdzone. Nie dotyczy to latarni na śródlądowych drogach wodnych, które nie podlegają rozporządzeniu w sprawie śródlądowych dróg wodnych. Latarnie, które nie są zatwierdzone przez DHI, nie mogą być używane przez jednostki pływające na wodach przybrzeżnych i na pełnym morzu. Światła nawigacyjne LED są teraz dozwolone. Technologia LED ma wiele zalet. Żywotność tego źródła światła jest znacznie dłuższa, diody LED są bardziej ekonomiczne i odporne na wstrząsy i wibracje.
Obudowa i mocowanie światła nawigacyjnego muszą spełniać wymogi eksploatacji morskiej. Konstrukcja musi być odporna na wstrząsy i uderzenia, wodę morską i pęknięcia, a materiał musi być odporny na promieniowanie UV i korozję. Precyzyjna optyka musi zapewniać dokładną emisję określonych sektorów. W przypadku instalacji na stałe należy zadbać o stabilny i wolny od drgań montaż.